10 May 2013

People $_$

bila dah masuk dunia Universiti, makin banyak ragam manusia aku jumpa. makin membuatkan aku menjadi matang untuk choose to be with anyone. makin membuatkan aku rasa dapat menilai orang. but PLEASE DUN JUDGE A BOOK BY ITS COVER BEBEH ! =D 


kenape ? sebabnya aku dah mention entry before ni.

so dah melangkah alam yang syiok abis ni... soal kahwin tu kira macam agenda yang wajib. haha. well umur dah meningkat kan. so tak salah pon nak cakap pasal kahwin. kan ??

tapi yang menjadi persoalan, kahwin tyme study ni okay ke ? tak ke menyusahkan ? yelah maybe untuk sesetengah orang okay je KOT. tapi kalau 2 2 still study, tak ke macam payah sikit ? ish korang kata aku ni kolot kan. but betul ape, let say la kalau 2 2 degree students then still study tahun yang sama then duit belanja parents yang kasi dengan duduk kat hostel, bukan ke macam susah nak ade privacy ?? tu cmne pulak ??



tapi personally aku sendiri suka cakap pasal kahwin. hikhik ^^
tapi nampaknya kena tunggu lepas hari graduation lah. maybe dapat kerja then baru kahwin =)



yang menjadi tanda soal besaqqqq dalam kepala aku ni kan, contohla seorang student ni dia letakkan syarat kat boifren dia nak hantaran berpuluh ribu dengan nak ade kereta sendiri and rumah sendiri TAPI DIRI SENDIRI MACAM GAMBAR NI





faham tak maksud aku ? maksudnye dengan sifat malas perempuan tersebut adakah akan menjamin kerajinan beliau bila sudah berkahwin nanti ?????? adakah akan berubah 360 darjah sifat beliau ?? ermmmmm...... #thinking


most of that kan, aku kalau boleh nak tegur tapi aku rase semua dah besar and dah tahu kan kewajipan yang paling utama kita as muslim hidup atas muka bumi ALLAH ni...


lagipun takkan parents korang tak tekan kan pasal kewajipan yang paling utama ni kan ? emmmmm.......

so pesanan aku secara menyeluruh dengan rasa rendah hati, jom semuaaa JANGAN TINGGAL SOLAT. kalau boleh pleaseeeeee lahhh jaga solat....


maaflah kalau ada sesiapa terasa. kita semuaaa kawan kan. ade masa nya aku bukan taknak tegur cuma aku rasa kita semua dah cukup matang untuk faham benda benda yang remeh tu. yes memang remeh sampai korang anggap its nothing. haha. besar ye impact dia if tak buat....



then kalau aku ade buat kesalahan just tegur. tegur je.aku takkan makan hati. sebab aku makan nasik ^_^

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.