10 May 2013

PRU 13 *-*

Terlebih dahulu aku taknak lah entry aku kali ni mengundang kemarahan sape sape. so please please please be OPEN YOUR MIND dengan post aku pasal politik. okay ? if okay boleh continue baca. if tak okay please BLAH =)





result PRU 13 tak payah rasanya nak kasi tahu. kan ? so aku just nak mengutarakan pendapat aku.

personally, kenapa orang tak suka PM kita ? well jawapan aku selalu dapat, beliau rasuah terbesar, bla bla bla.... and macam macam lah jawapan NEGATIVE aku dapat bila google, baca blog sini sana... haihh  -.-"




 so korang yang mana ? perlu ke kita memburukkan kan lagi keadaan yang kita tak tahu KEBENARAN dia .... yeah aku bukan nak kata aku tahu everything. but boleh tak just stop FITNAH MEMFITNAH. dari memfitnah bagai baik korang bunuh je. sama je kan dosa dia. *jangan ikot okay. sape ikot bangang*


kalau nak di ikutkan anwar dgn najib, sama je kot rasenye cerita negative dari yag positive. kan ? tapi kenape still cerita negative yang korang timbulkan ??

apa kata korang carik lah story dimana najib dengan anwar JADI IMAM SOLAT ke... BUAT KERJA GOTONG ROYONG ke... kan  bagus macam tu.... =)



lepas tu yang aku still tak faham, STUDENTS ! weh kalau PTPTN mansuh then jadi biasiswa korang rasa MALAYSIA bankrup tak ? ade fikir ? haiyaaa... then korang rase korang akan study HARD macam sekarang tak ? yelahh dah semua nak FREE kannn...

isu yang lain tu aku dah bahaskan dah dengan senior sekolah aku. and dia takde jawapan. nak jugak aku mention ke ? *on fb carik post seminggu yang lepas *


kalau free education adekah relevan for all students ? for sure ade yang belajar ke laut sedangkan now they all tahu berhutang dgn ptptn but still belajar ke laut. then kalau mansuh tol, macam mana dengan pekerja tol ? adekah mereka akan diberi pekerjaan dengan cara tidak payah carik kerja sendiri or they still need search for any jobs ? then adekah R n R akan bersih seperti sekarang dengan ketiadaan tol ? sebab cleaner semua kerja undet plus kan ? lepas tu if harga kereta turun, mcmne dengan harga import export. kalau tak silap kte proton is one of Malaysia highest income for economy. kalau harga kereta rendah, its meant that Malaysia economy stabil ? saman pulak kalau free bermakna makin ramai lah yang langgar peraturan JKR ? sedangkan kene bayar saman now still ramai main langgar je peraturan. bukankah itu akan membuat Malaysian attitude makin rundum ?? harga barang keperluan tu rasenya 1Malaysia shop dah lowest price da.. wifi free pulak sedangkan jepun yang maju abis tu takde wifi free all the times, cmne Malaysia nak dapat ?
then aku ade komen lagi....

 sebabnye kte dah tanye pade page2 fb pembangkang yang aktif. tapi takde jawapan. kte search kat internet still tak dapat jwpn. curious sgt kuat ..
 tapi serious aku tanye sume page tu takde jawapan kepada soalan aku. so anyone can help me on this ??????????




BERSYUKUR lah dengan apa yang kita dapat now. BERSYUKUR. boleh ? okay aku kasi example la ye... relatives aku sporean and diaorang kat sana sume education sangat memerlukan ongkos yang tinggi. example my cousin same age dengan aku, nak masuk Uni kat sana susah ye. bayar sana bayar sini. hello SINGAPORE guna dollar okay. 2 times dengan RINGGIT MALAYSIA. lagi lah dengan kouta orang melayu islam yang sikit. not easy. so boleh tak BELAJAR BERSYUKUR ? =)



lepas tu yang aku tak faham isu blackout tu. ape masalah korang ? dah TNB kata takde blackout, so terima lah kenyataan. ni lah orang kita. sikit sikit nak komplen sana sini. siap FITNAH lagi. ish ish. nampak tak sape yang suka fitnah sape ? nampak ? aku tak mention sape sape okay. sendiri terasa lahh. siap pakai gambar kaler hitam. wow ! amazing . kenape tak teruskan je sokongan korang terhadap blackout tu dengan memakai DP kaler HITAM. =)




so aku just kasi apa yang terlintas dalam otak aku sepanjang PRU 13. tu je okay. nak accept, accept lah. taknak sudah. bukan aku kesah pun. hahaha. so apa apa pun aku mengharapkan ini ^_^



 BUT still ade mulut yang berkata kata seperti ini " ELEY TAKOT KALAH LAH TU NEXT PRU. TU YANG NAK BERGABUNG " . my words HOTAKLUU. hello manusia, PEMBANGUNAN , PEMODENAN, PERLU SELARAS DENGAN AJARAN ISLAM. BUKAN FITNAH SANA FITNAH SINI. get it ? okay cun (^_^)




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.